get ready leaving 2013

December 28, 2013



assalamualaikum, lagi tiga hari ja nak masuk tahun baru 2014.rasa macam cepat sangat masa berjalan. aku still lagi tak percaya yang aku masuk from4 tahun depan. still lagi tak tahu nak ambik course apa. akaun okay kut, tapi tulah....hmm. i hate talk about future. kenapalah kena membesar. 

aku masih lagi didalam mode cuti okay, tak kesahlah lagi berapa hari lagi nak sekolah guwa tak kesah. barang sekolah pun banyak yang guna tahun lepas punya. sangat-sangat tak ada mode pergi sekolah tahu. hasrat aku adalah satu untuk pergi ke sekolah jumpa my bestie. seriously rindu nak jumpa dia. nak cerita macam-macam dengan, nak tawaf satu sekolah dengan dia, gosip dengan senang cerita nak buat semua benda dengan dia. rindu nak buat semua benda tu. hope aku still akan satu kelas dengan dia, even kalau bukan satu kelas pun, hubungan tu still sama. she is the great friend i ever meet selama aku hidup di atas muka bumi ni.

2013, tahun yang banyak mengubah aku, tahun yang sangat susah. i take it as a lesson. aku belaja yang yang people can be fake. tak semua akan bersama dengan kita bila kita susah. aku belaja yang people can hurt you a lot ect friend,crush, the person that you trust so much then betrayed you. the important things is you to stand up and realize that you deserve something better than the person how that give up on you. dan allah itu sebaik-baik perancangkan, allah place the certain person to let you down to teach you that you should never depend on anyone but Him. this year, people come and go. that is life. tapi harap sangat yang my bestie don't leave me. walaupun banyak lagi kawan dalam dunia ni tapi aku still lagi nak dia jadi bestie aku untuk selamanya, sampai aku dah ada anak, cucu, cicit. sebab untuk aku  berkawan dengan orang baru sangat susah. aku dengan strangers memang tak boleh bersama.

P.s-sometimes allah takes everything from you so that you may turn to Him. believe that allah will never let you down. have faith and make du'a.

You Might Also Like

0 comment