The Ordinary Alpha Arburtin 2% + HA untuk mengurangkan parut.(review)

December 13, 2018


baru je habis menghabiskan product ini. sebagai first time user product dari the ordinary ni, bagi aku sangat puas dan berpuas hati. sebab pertama aku memilih untuk membeli the ordinary kerana pada masa itu aku accident jatuh motor dan muka sebelah kiri muka tercalar ye kawan-kawan.



dari tu start buat research sikit-sikit macam mana nak hilangkan scar. ada jugak terbaca product-product yang lain macam bio oil, dermatix, mederma. tapi banyak betul orang cakap yang produk the ordinary ni berkesan.

    ph     


4.85-4.90
 water-free


water-free - NO
alcohol-free


alcohol-free - YES
oil-free


oil-free - NO
silicone-free


silicone-free - YES
nut-free


nut-free - YES
vegan


vegan - YES
gluten-free


gluten-free - YES
cruelty-free


cruelty-free - YES

Arbutin memang fungsinya mencerahkan kulit. Arbutin terbahagi kepada dua iaitu Alpha dan beta, jadinya alpha arbutin ni fungsinya lebih tinggi sedikit. tak silap time beli tu dalam RM50+ termasuk postage sebab sebenarnya aku nak beli terus dari website the ordinary sebab harga dia kalau convert ke MYR pun tak mahal, tetapi aku salah percaturan dimana harga postage dia lagi mahal dari harga product paaa dia? so aku decide untuk beli di shopee.

cara nak mengunakannya
pakai waktu pagi dan dan malam. disebabkan dia kategori serum so pakai selepas toner dan sebelum moisturizer dan apa paling penting sekali kalau pakai waktu pagi wajib ye , WAJIB (haa huruf besar dah tu, tak nampak lagi tak tahu lah nak kata apa) pakai sunscreen atau sunblock.

Ingredients

Aqua (Water), Alpha-Arbutin, Polyacrylate Crosspolymer-6, Hydrolyzed Sodium Hyaluronate, Propanediol, PPG-26-Buteth-26, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Lactic Acid, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Ethoxydiglycol, Phenoxyethanol, Chlorphenesin

sampai sekarang scar semakin hilang cuma tinggal sisa-sisa boleh nampak kalau naked face. tapi untuk menjaga muka dari terus hilangkan scar jangan tinggal basic skincare routine. itu  je yang paling penting


P.s: next entry aku akan share tips macam mana nak pulihkan muka breakout jadi seperti sedia kala. sebab kalau kata flawles, muka aku belum cukup flawless

You Might Also Like

0 comment