scared to death

March 25, 2014


Assalamualaikum, dan selamat malam semua. dah lama tak tulis blog, rindunya. for the 3 month tak tulis, hanya join giveaway je, tu pun semuanya copypaste. kenapa tak tulis blog in the 3 month? sebab nak study dah from 4 dah. (tapi study dia, walau macam mana pun kelaut jugak sebab aku hanya study at night 8pm until 10pm. for the 3 hours buat homework depan PC okay. kau rasa?) but alhamdullilah aku masih buat homework aku sampai siap tanpa gagal.(cuma nota tu memang paling, paling, paling benci sekali nak buat, nampak tak dia punya paling tu ada berapa triple tau. itu membuktikan aku benci tahap tak boleh pendam lagi). di tambah lagi dengan ujian 1 yang markah dia sangat hopeless. alhamdulillah tak ada yang gagal. memang aku tahu perenggan pertama memang tak ada kena mengena dengan tajuk asal pun. bawak bersabar banyak-banyak. 




apa yang aku takut sampai nak mati tu? ayat mesti nak gempak kan, tapi tak ada takut mana pun. action, drama tu memang dah sebati dalam diri aku ni. ceritanya bermula pada petang tadi, tengah syok-syok tengok This is Us, one direction punya movie, tengah layan tengok Liam payne aku yang handsome tu, mak balik then tetiba mak cakap

mak: jom pergi dafta, ambik lesen motor.
aku: what(sambil ternangga mulut)
mak: yelah ambik lesen motor
aku: sekarang ke?
mak: yelah, habis bila?
aku: esok lah esok k mak.
mak: ha, okay lah

dalam hati gua time tu rasa nak tercabut rasanya, tak pernah seumar hidup aku dan tak pernah terlintas langsung dalam otak aku selama 16 tahun hidup aku nak ambik lesen motor. kenapa? sebab aku rasa nak bawak motor ni complicated sangat, aku memang tak simpan niat untuk bawak motor. for me drive car is better than ride a motorcycle.

then tadi searchlah internet macam mana nak ambik lesen L, yes i know kena dengan ceramah bagai. arhh stress. the important things is ada ujian komputer, ada 50 soalan kena betul 42/50 baru boleh lulus. kalau tak kena repeat and kena bayar RM15 somethings. takut sangat, macam mana kalau aku fail, kena repeat then aku nak curi duit siapa kalau aku kena repeat balik? aku tak pernah tahu apa-apa pasal motor, kalau boleh aku nak tak ambik tahu pun. at the one side i think it was good get motorcycle license , sebab aku pergi sekolah ulang-alik mak yang ambik dan hantar, so if i had motorcycle license on my own tak ada lah menyusahkan mak nanti. tapi aku tak nak bawak motor like i said it's was complicated.

i text my bestfriend about this. she call me back 

she: it's is true about, mak kau suruh ambik lesen motor tu?
me: yelah aku ingat aku memain ke apa
she: (laughing) aku rasa kau nak bawak motor pun tak reti macam mana kau nak bawak motor?
me: haha, not funny at all. apa kau ingat aku nak keapa ambik lesen tu mak aku yang suruh tau.
she: baik kau pergi practice bawak motor sekarang. nanti tak susah sangat
me: memalam ni, that was the brilliant idea i have heard all my life. jangan nak buat lawak yang tak berapa lawak dekat sini. 
she: so lepas ni kau bolehlah bawak aku, aku tumpang kau ye lepas ni.
me: banyaklah kau.
she: seriously aku tak boleh imagine macam mana kau bawak motor, aku pun tadi bawak mot0r sampai kena hon banyak kali, lagi kau yang bawak motor pun tak reti.
me: nothing to say 

dalam hati, kurang di ajar betul kawan aku ni, dia kutuk aku. kau belum tengok lagi tau aku bawak motor macam mana. i'm sure you will impress when you see me ride motorcycle,just wait and see my bestfriend. i don't know what to say now, takutnya. just see what will happen tomorrow okay.

P.S-> keep praying for MH370. don't lose hope. everything happen for a reason. tabahkan hati menerima apa yang jadi dengan hati terbuka. i know its hurts and hard to do that, be strong people. 





You Might Also Like

0 comment