falling down

September 13, 2014

Semua orang pernah merasa peritnya jatuh itu. tak ada motif pun entry ini. hanya sebab dah start mula cuti tak ada benda nak buat. hw, kita tunggu 2-3 hari nak start sekolah baru buat okay. biasalah semua cikgu pakat bagi hw bebanyak bagai sebulan bercuti. nak sambung marathon k-drama, terbantut oleh kerana wifi hari ini dan  malam tadi tersangatlah lembab macam siput setahun kelaparan. nak download movie,ceh petang semalam tengah download transformers: age of extinction, menunggu movie tu habis tu habis 8jam lamanya, so aku fikir marilah kita layan movie yang aku dah download tapi aku tak pernah tengok lagi so decide untuk tengok fault in our star

menunggu 8 jam tu memang menguji kebasaran hati dan fizikal. habis je tengok fault in our star aku start, aku nak buat lepas ni? so aku end up main game. this is climax dimana tinggal lagi 1 jam jam itu habis download movie tetiba failed-network error. aku rasa macam nak hentak PC komputer tu 7 jam okay aku tercongok depan PC tu, then tetiba fail. nasib niat nak hentak PC tu tak jadi tau, kalau tak aku menghabiskan cuti seminggu aku dalam bilik tak boleh keluar sebab takut mak marah. mak kalau marah aku depan dia pun, dia buat tak tahu je.  so aku membuat tanda tanya adakah aku ni wujud ke atau tidak?

okay cerita memang diatas memang lari tajuk. aku tahu, tapi suka hati akulah.  hari khamis lepas, nak balik sekolah, aku dengan kawan naik motor so kitaorang balik sesame. kita orang kalau boleh time nak  balik tu tunggu tempat letak motor tu kosong hanya tinggal motor kami berdua sahaja.then kalau ada lelaki dekat tempat letak motor tu kitaorang tunggu sampai lelaki tu keluar pagar sekolah baru kita orang pergi ambik motor. tapi hari khamis lepas pelik dari hari-hari sebelumnya. kenapa? sebab kita orang memang dah set keluar kelas lambat untuk melambatkan masa, so nanti pergi dekat tempat letak motor tu hanya ada motor kami berdua sahaja. then kami pergi tandas pulak ceh, konon nak betulkan tudung apa semua padahal nak balik dah kut, beria lebih. then, kami ke tempat letak motor. tengok banyak lagi motor. motor kawan aku tak boleh keluar sebab depan, belakang, kiri, kanan dia ada motor, so dia nak keluarkan motor dia tu macam mana? yang aku pulak ada ruang dekat belakang. so boleh keluarkan motor

aku mempunyai tabiat yang aku malas nak sorong motor tu, dah lah berat. so aku duduk atas motor dan tolak motor tu guna kaki(boleh imagine kan yang aku cakap ini?) buat-buat fahamlah je. lantai tempat letak motor tu, ya allah teruknya rupa dah tak rupa lantai, terkopak sana-sini. so time aku nak undur kebelakang aku tak dapat nak stabilkan badan aku dengan keadaan lantai yang tak rata tu. dan aku pun jatuh terduduk, alhamdulillah motor tu tak jatuh hempap aku, dan motor masih berada dalam keadaan yang baik. kau jatuh mesti akan rasa malu punya. aku bangun buat muka macam tak ada apa-apa berlaku tadi. sebab aku rasa walau macam mana perit pun sakit yang aku rasa tu aku tak nak tunjuk dekat orang yang aku ni sakit. hanya bestfriend aku je yang pernah tengok aku menangis sebab aku tak kuat untuk mengharungi betapa perihnya jatuh itu.

then aku tunggu kawan aku tu keluarkan motor dia atas tolongan one of my classmate. dia memang pandai bawak motor cuma dia tak ada lesen lagi. malam tu buat kerja sekolah macam biasa. then dapat text from my friend yang tadi bawak motor sesama. aku baru baca text tu time aku nak masuk tidur. dia hantar text tu pukul 9 malam. dia hantar 2 text. first text dia kata sorry sebab dia tak tolong aku time aku jatuh tadi.dia macam terkejut sebab benda tu secara tiba-tiba. dia jadi kaku seketika. second text dia tanya aku kenapa tak reply, aku marah dia ke? she say sorry again. aku baca text tu macam nak tergelak pun ada, bersalah pun ada. nak tergelak sebab macam mana dia boleh fikir yang aku ni marah dekat dia sebab dia tak tolong aku bila aku jatuh motor. rasa bersalah sebab biarkan dia menunggu lama untuk aku reply text dia. mohon ampun

P.S- forgive them even they're not sorry

You Might Also Like

1 comment

  1. Alhamdulillah tak kena hempap motor, bawak motor mesti ada pengalaman jatuh....

    ReplyDelete