Film Review: Fabricated City

April 24, 2017

Assalamualaikum, hari ni nak review film hero kesukaan Ji Changwook, memang dah gila minat dekat dia since dia berlakon K-drama, healer. Dalam cerita tu dia jadi secret spy agent, so dia buat ada action scene. Then dia berlakon K-drama, K2 dalam tu pun dia buat action scene, dia bawak watak jadi bodyguard kepada anak orang yang ternama. Sentiasa suka bila dia buat action scene.

This week pulak, memang free, bila tahu yang cerita ni dah keluar, dan memang nak keluar pergi mall dekat dengan tempat belajar, memang tak boleh lepaskan kesempatan tu.




filem ni dah masuk box office dah dekat South Korea, first week dia je dapat 1 juta irang tengok. sekarang kutipan filem ni dah cecah USD$18 Million.


mostly, all the cast were familliar dan sangat dikenali, sebab selalu sangat tengok drama korea. Palibg tak tahan sekali bila dah habis cerita baru cam, pernah nampak heroin dia dekat mana.

Cerita bermula, Kwon Yoo (Ji Changwook) seorang pengganggur, sebelum tu dia bekas pemain olimpic untuk acara apa lupa. Selain, menjadi penggangur terhormat dia selalu main game online dekat internet cafe. Satu hari, lepas dia main game macam biasa, bila keesokan harinya dia menjadi suspect utama untuk kes merogol budak bawah umur. (ini adalah plot yang kita macam tak jangka langsung)




Paling sedih bila setiap kali ada scene mak Kwon Yoo, bila seorang mak cuba untuk mempertahankan anaknya sebab dia tahu yang anak dia tak buat pun benda tu dan dia cuba untuk menyakinkan semua orang yang anak dia tak bersalah, walaupun time tu anak dia dah terima hukuman dari mahkamah. ( semua scene yang ada mak dia akan touch your feeling, memang akan mengalirlah air mata, trust me)

Dalam penjara , benda yang common thing terjadi bila orang baru masuk penjara kena buli dengan senior yang dah lama duduk lama penjara tu. ( ada part yang tak tengok pun scene Kwon Yoo ni kena pukul, sebab it is too much dan rasa kesian tu memang sangat ada. tahu-tahu jelah dalam penjara bergaduh kena pukul macam mana).




 Atas nasihat mak dia dia start fight back bila ada orang nak belasah dia. mak dia kata "duduk dalan tu kena kuat, mak akan cuba keluarkan kamu dari penjara ni." Mak dia tahu yang dia kena pukul dalam penjara tu, sampai mak dia tahan nangis time nak cakap dengan anak dia.

Then, dia dapat berita yang mak dia mati bunuh diri. (ikut common sense memang tak masuk akal, mak yang nak keluarkan anak dia keluar penjara, bunuh diri) Dekat sini the plot growth, bila Kwon Yoo, buat rancangan untuk keluar dari penjara nak cari siapa dalang dari semua ni. Dan jalan cerita dia jadi best, bila kawan-kawan dari main game online tu berkumpul untuk bersihkan nama dia, di sinilah bermula all the action part




suka bila dia kaitkan apa yang dia tunjuk dekat awal cerita (biasa yang apa yang ditunjuk awal cerita kita tak ambik peduli pun) dengan ending dia akan kait-mengait. Bila tengok filem ni akan teringat K-drama, Innocent Defender sebab dia masuk penjara tanpa dia ada memories yang dia yang buat semua benda tu. dan teringat dekat filem Miracle in Cell No.7, sebab dia tak diberi peluang pun untuk dia defent diri dia yang dia tak bersalah.

Filem ni ada sad, funny and of course action scene. suka dekat ending dia. bagi ★★★★ untuk filem ni. 

You Might Also Like

0 comment