Saturday, October 12, 2013

bermuka baru

Assalamualaikum dan selamat malam. tengoklah blog saya dah berubah muka. cantik ke tidak? entri ini ditulis untuk merasmikan blog aku yang telah diubah suai selama 3 hari berturut-turut. apa kau ingat rumah je yang boleh ubah suai blog aku yang terchenta ini pun boleh lah. aku tahu aku tak sehebat mereka-mereka yang pro dalam bab edit-edit blog ni. tapi dengan jayanya blog yang telah diubah suai telah siap dengan hasil pertolongan MR.Google kita.

biasalah aku bila tak tahu suatu benda, aku mesti pergi mengadu dekat MR.Google. dan MR.Google sangat tidak menghampakan aku. templete ni aku ambik dari blogskin, then aku ubah-ubah sikit. background yang asal bukan sebegini. aku ambik backgound ni dari Farahin seriously dia punya freebies semua comel plus cantik gilak. 

the icon dekat social network. icon facebook, instagram and twitter credit by Nadirah Arif
and the icon of ask.fm tu ambik dari google image credit by this guy

for the cbox, aku buat macam tu sebab aku rasa cbox aku bosan, warna dia nak menyelah langsung. so, aku malas nak tukar warna cbox tu. so,aku mengoogle tutorial buat cbox menjadi comel dan alhamdulillah dapat. ni tutorial dia. for the image cbox tu aku ambik dari Namiey. dia punya freebies memang comel-comel.

itu je kut, yang lain semua aku buat sendiri. guess what, aku tak letak music box dekat blog, kenapa? entah aku rasa semak jugak kadang-kadang.dengan lagu yang asyik-asyik buffering je, naik tension aku. kalau aku dah rasa semak, korang lagi bertambah-tambah semaknya kan. 

p.s-kenapa orang yang nak tahu macam mana nak letak gamba sendiri tu. sorry sangat-sangat awak saya ni tak tahu nak buat tutorial. benda itu pun saya belaja sendiri. awak google lah mesti dapat punya.

No comments:

Post a Comment